Kanoooo! - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Eva en Floor - WaarBenJij.nu Kanoooo! - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Eva en Floor - WaarBenJij.nu

Kanoooo!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eva en Floor

06 Juli 2007 | Mongolië, Ulaanbaatar

Yo!
We zijn weer terug en ready to go to China!
Maarrrr. eerst: een verslag van de kano tour!

Ik zal jullie een dag van een kano'er schetsen:
's Ochtens om een uur of 8 wordt je wakker door de warmte van het zonnetje en ren je snel naar de rivier om daar het ochtendritueel te volbrengen: met een zeepje en op slippers balancerend of gewoon zwemmend jezelf ontdoen van al het viezigheid van de (geleende) slaapzak.
Eenmaal schoon pak je de theepot, vult deze met groen rivier water, laat het koken en maakt pap met rozijnen pinda's en dikke melk (laten we zeggen: krachtvoer...)
Vervolgens schopten we de andere luie reisgenoot uit z'n nest omdat we de tent op wilden ruimen en laadden we de boten in.
Ready to CANOE!
Met de voeten bungelend in het water, de zonnebrand op je (nog niet) gespierde armen en frisse moed ga je al peddelend verder de rivier af.
Iedere dag 5 uur. Dat was het plan.
Aangezien onze gids (Solo, 23 jaar) een flinke kater had van het feesten met oude vrienden, ging het niet iedere dag even snel en al gauw bleek dat we ipv 7 dagen, wel 10 dagen zouden moeten kano'en om het eindpunt te halen!
Dit terwijl onze trein toch echt 3 dagen eerder zou vertrekken! OEPS!
Een dag hebben we dus behoorlijk afzien en 10 uur moeten doordouwen... Spierpijn is een zwak begrip... :)
Maar, alles was het waard!
Af en toe kwamen we een herder tegen, maar meerendeel was het puur WIJ, DE NATUUR en DE BLIKJES VIS VOOR OP BROOD. Wat hebben we veel gegeten zeg! Ongelooflijk! Als hongerige aapjes vielen we voor het avond eten de bak met noodjes aan: roeien is tough!

Groepen paarden, arenden, ganzen, pulletjes, herten, een veraan en geiten: alles behalve mensen kwamen we tegen.
Een enkele keer kwamen we langs een stadje en stopte ieder auto om ons gezelschap van 2 kano's te bekijken: boten hebben ze blijkbaar niet in Mongolie.

Terug in Ulaan Baatar hebben we genoten van een heerlijke (KOUDE) douche en een vette hamburger... er zijn geen woorden voor.

Nu ga ik nog snel even wat foto's erop zetten om jullie nog beter een inpressie te geven van onze gekweekte spierballen.
Nog even wat quotes:

Achterstevoren richting een stroomversnelling zegt Eva: 'Ow, even wat water drinken hoor...'
Totaal vastgelopen op een steen in een woeste stroomversnelling zegt Floor: 'Ik trek even mijn reddingsvest aan hoor...'
Kortom: koelbloedig als de pest en super slecht in het ontwijken van stenen!
Heerlijk! Blij dat die kano's zo sterk waren!

Tot in China!

Eva en Floor

  • 06 Juli 2007 - 12:12

    Jelle:

    heyyy jullie zijn weer op het vaste land...beterzz krijgen we weer wat nieuws!! leuk!!! ben net terug van belgie (paar daagjes bezoek) tot snel dan maar weer....

  • 06 Juli 2007 - 12:14

    Marielle:

    haha!
    Ik ben vooral blij dat ik niet heb hoeven peddelen! Jullie zijn wel die-hards vind ik!

    --- respect ---

    btw, ik ga die yoga oefening ook is proberen. Die kende ik nog niet.

  • 07 Juli 2007 - 09:02

    Wim:

    Wat een gespierde taal, om maar even in de sfeer van de foto's te blijven. De Chinezen mogen wel uitkijken......
    Leuk om jullie overlevenstocht te lezen en de foto's te bekijken. Groen water drinken uit de rivier..... Pas maar op. Voor je het weet ben je doorzichtig en geef je licht af.
    Goede reis naar China en we wachten weer af op de verdere berichten. Take care.


  • 07 Juli 2007 - 09:36

    Marianne:

    Jullie belevenissen zijn weer geweldig beschreven, meiden! En daarbij nog leuke foto's op de site. Mooi! Daarom gauw extra ruimte geregeld voor nog eens 100 foto's, dus... zet 'm op. En eh, toch handig zo'n webcam. Nu kon ik zien dat jullie er moe en voldaan uit zagen. Ja héél vermoeid. Ook wel logisch na zo'n lange trip met als afsluiting nog eens 10 uur flink doorpeddelen. Hoop dat jullie wat slaap hebben kunnen inhalen en anders moet dat maar in de trein. Fijne reis verder en ben benieuwd naar de volgende verhalen en foto's. En eh, blijf goed op elkaar passen.

  • 07 Juli 2007 - 11:28

    Nina, Linn & Erika:

    Hi girls! Looks like you've enjoyed Mongolia since we left... We're having a good time in China and right now we're visiting Lijiang. We'll be back in Kunming on the 16th (until the 20th) - will we see you there? Would be superfun!
    Well, welcome to China dear friends!

  • 08 Juli 2007 - 18:40

    Alie En Johan:

    Wat geweldig gaaf,maar ook spannend wat er de volgende dag gaat gebeuren.ik moet nog meer over jullie lezen,want ik ben reuze nieuwsgierig.heel veel plezier allemaal.gr.alie

  • 09 Juli 2007 - 16:13

    Irene:

    Heerlijk om je verslag te lezen! En leuk om de foto's te bekijken! Lijkt me erg uniek om niemand tegen te komen al die tijd!
    Floor: Ik heb een nieuwe baan en dus een hele hoop kleren in de aanbieding, kom je snel een keertje passen als je weer terug in NL bent?
    Liefs Irene

    ps. Vanavond weer trainen, ik zal aan je denken als we weer moeten opdrukken... Ik mis je wel hoor, tijdens onze gezellige fietstochtjes!

  • 09 Juli 2007 - 19:54

    Mascha:

    Hey Eva,

    Hoe is het?
    Leuk die verhalen!!
    Hoe is het verder?
    Ik ging je een berichtje met me mobiel sturen om je uit te nodigen voor Floortje der verjaardag... nou dan weet je in ieder geval je je mocht komen!
    He even een nieuwtje.
    In januari mag je niet op reis....
    Floortje krijgt dan een broertje of zusje!
    Nou we houden je op de hoogte tot snel!
    Liefs Mascha

  • 09 Juli 2007 - 21:21

    Little Sisterrr:

    Heeeey :):)
    lang niet gesprOken eigenlijk:) leuk dat het zo leuk was in het water!!
    ik ben ook echt blij dat ik ben aangenomen op school :) en natuurlijk dat ik over ben ;)~!!
    nou duurd het echt niet meer zo lang of je bent al weer thuis (H)

    XXXXXXXxxxXXXXX
    D

  • 11 Juli 2007 - 07:15

    Elian :

    Hey Eva, wat een bikkels zijn jullie!!! Lijkt me ech geweldig daar, maar dan wel met een motorbootje :-) Heel veel plezier nog...kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva en Floor

Hoi allemaal! Wij zijn Eva en Floor en deze zomer gaan we stedentrippen in Rusland, treinen naar Mongolie, kameeltemmen in de Gobiwoestijn en met stokjes leren eten in China! Althans... dat is het plan! Met reizen weet je nooit hoe het echt gaat verlopen...... :)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 16218

Voorgaande reizen:

06 Juni 2007 - 06 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: