Blije buikjes :) - Reisverslag uit Peking, China van Eva en Floor - WaarBenJij.nu Blije buikjes :) - Reisverslag uit Peking, China van Eva en Floor - WaarBenJij.nu

Blije buikjes :)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eva en Floor

12 Juli 2007 | China, Peking

Hoi lieve mensen, bedankt voor de leuke berichtjes! Steeds weer is het super grappig om jullie commentaar te lezen!

Op dit moment zitten we in een heuse computerhal met 200 chinesen die fanatiek gamen. We proberen als een gek skype of msn op deze computers te zetten. En ondanks dat alles in het Chinees is, lukt het! ha ha! We voelen ons net twee hackertjes ;)

De afgelopen dagen hebben we Beijing gezien, geproeft, geroken, gevoelt en vooral belopen en befietst. Wat een onwijs interessante stad!
Onze hostel stond midden in een Hutong: een drukke buurt met kleine straatjes en vele roggelende Chinesen, eettentjes en bakfietsen (hell yeah!).
De sfeer is geweldig en heel vrij. Chinesen blijken super aardige mensen en het gekwat op straat is zeker te overleven.
De verboden stad was een sauna met duizenden andere toeristen. Gelukkig gaf het Westelijke gedeelte waarvoor apart betaal moet worden wat meer ruimte en schaduw! Hierdoor konden we veel beter genieten van de architectuur van deze gigantische stad.
De BIG WALL was echt helemaal geweldig! 3 uur lang hebben we lopen klauteren over de super stijle trappen en konden we genieten van een prachtig uitzicht.
De laatste dag Beijing lekker gefietst (slalommen voor je leven en voorrang opeisen dat je het lief is), gekeken naar gepensioneerde oudjes die thai-chi beoefenden of muziekles gaven in het park. De jammertonen werden ondersteund door valse langesnaar instrumenten en alleen door de ingespannen gezichten werd het duidelijk dat er echt moeite gedaan werd 'mooi' te zingen.
Dezelfde avond zijn we als twee idioten wezen RENNEN naar de hardseat-trein en hebben deze op 5 min. precies gehaald. Massa's waaiers werden ons aangerijkt om de bezwete hoofdjes te kalmeren: xie xie! (thank you)
Morgen naar het terracotta leger in Xi'an en weer een nachtje niet slapen in de hardseat-trein ditmaal naar Chengdu.
Nu duiken we ook snel het bedje in, omdat een nacht niet slapen nu toch zijn tol begint te eisen...
Nog even over de gezondheid: aangezien het ons goed leek om geheel te integreren in de Chinese cultuur, zijn wij het avontuur met Kippenkoppen, kippenpoten, rupsen en ander 'heerlijk' voedsel aangegaan (foto's volgen). Dit liep niet helemaal goed af en op dit moment zweren we bij Cola en Koekjes.
(al hebben we vanmiddag in de moslimbuurt alweer een rauw kebabbroodje op...)
Jongens, MOE! Slapen!
Maar eerst nog even wat eten, want we hebben weer honger... varkenspootje doen?
KUS

• 12 Juli 2007 - 11:33

Irene:

Voorzichtig met al het eten!
    En geniet van Chengdu!
    Groetjes!

• 12 Juli 2007 - 11:44

Jelmer:

Heey Eva! Wat een super leuke verhalen hey! Ben echt onder de indruk van je avonturen :P Xie Xie daarvoor ;)

Dus nu op naar het Terracotta leger, kijk maar uit, je weet het maar nooit met het spleetoogleger, je weet het maar nooit met Mao en cornuiten!!

Hey, nu heb ik wel weer genoeg onzin geluld, hoop dat jullie je daar nog een beetje vermaken samen met die rare taal en tekens, begrijpen jullie wat van de verkeersborden en al een beetje de cultuur van de mensen meegepikt :P (misschien mooi onderwerp voor een nieuw verhaal, zo hou ik jullie nog een beetje aan 't werk!)

Kusje,

Jelmer

• 12 Juli 2007 - 11:45

Jelmer:

Kusje,

Jelmer

• 12 Juli 2007 - 14:32

Susanne:

Jee, ik heb nu al heimwee naar de landen waar ik nog niet ben geweest, wat gaaf allemaal!!Leuk om jullie een beetje te kunnen volgen!Meiden, geniet ervan en doe ze de groeten daar ;p

liefs x suus

PS hansje rules!

• 12 Juli 2007 - 16:51

Lennert:

Ni hao!

Ze hebben net een zoveelste leuke ontdekking gedaan bij dat leger dus goed kijken! ;)

Xi'an werd aan het eind van de 3de eeuw voor christus de eerste hoofdstad (toen een andere naam) van het eerste Chinese keizerrijk: Qin (mogelijk komt daar de naam China vandaan). Daarvoor was er een soort feodale situatie met allerlei koninkrijkjes die elkaar bevochten. Het einde van de Chinese Middeleeuwen was dus in feite al tot stand gekomen toen in Europa diezelfde Middeleeuwen nog niet eens begonnen waren (Rome kwam toen pas net kijken)...

Is het dan zo raar dat China de nieuwe grootmacht wordt? Nee... Is het eng? Nee... Is het spannend en fascinerend? JA!!!

Heel veel plezier dus daar!!!

x
    Len.
    (de historicus ;))

• 12 Juli 2007 - 19:28

Kim:

Heej, klinkt echt super! We missen je wel in ons hardloopcluppie hoor!! Liefs Kim

• 13 Juli 2007 - 18:01

Laura:

cola en koekjes zijn altijd veiliger dan kippenkoppen..Hans lijkt het ook prima naar zijn zin te hebben :D Geniet ervan, mis de trein niet en ik sta al weken in mn eentje ABBA te doen voor de spiegel, maar t is toch niet hetzelfde zonder jou. dikke zoen! Laura

• 13 Juli 2007 - 19:07

Anoma:

Wat een avonturen allemaal! Leuk om te lezen!! Eva de wereldreiziger :-) Heel veel plezier nog jullie twee daar aan de andere kant v.d. planeet!

Groetjes, Anoma

• 14 Juli 2007 - 10:50

Wim:

Hoi Meiden,
    Wat was het leuk om jullie stem ook te horen via skype. Net of je in de kamer naast de mijne met elkaar stond te praten. De techniek staat voor niets en de chinese taal heeft ook steeds minder geheimen voor jullie (althans bij de computer. Zet nog wat meer foto's op de site als dat kan. Blijft leuk om te zien wat jullie meemaken. Gaan jullie een deel van de oude zijderoute doen?
    Veel plezier samen en pas goed op elkaar.

• 14 Juli 2007 - 19:35

Marius:

Haa Floor, leuk leuk leuk! ja, leuk vind ik het, geniet er maar van en maak maar veeel foto's (kan ik makkelijker handelen dan de verhalen ookal zijn ze heel leuk =) heyyy, groetjes van mij x Mari

• 14 Juli 2007 - 20:30

Herman:

jeetje, al een halve wereld verder, steeds jaloerser word ik.... maar ook ik heb iets om jullie jaloers te maken.... maandag krijg ik(en de rest van DIRK) appeltaart van Marloes .... ja ja ik heb haar zo gek gekregen die te bakken ter ere van haar verjaardag..
    Zal dus maandag weten of dat beter is dan jullie ervaringen...

• 15 Juli 2007 - 12:01

Tante Tinie En Jaap:

Hoi Floor, Ik heb je hele verslag gelezen wat een mooie fotos en wat is het daar mooi, Ben onder de indruk van dat alles top top . nou geniet er maar verder van en wees voorzichtig! groetjes van de Fam. 15 jul 2oo7 14:08

• 16 Juli 2007 - 05:23

Harm En Myrthe:

Heej dames,

Alles goed met jullie? Met ons gaat het goed. Wij zitten nu nog in Xian en gaan woensdag naar Chengdu. Jullie hebben Mongolie dus ook goed overleefd? Misschien zien we jullie nog wel. Heel veel succes in de heardseat. Wij hebben dit vanuit Beijing naar Xian gedaan, voor 12 uur vonden wij dit goed te doen, maar verder niet hihih.

Groetjes,
    Harm en Myrthe