Moskou! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Eva en Floor - WaarBenJij.nu Moskou! - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Eva en Floor - WaarBenJij.nu

Moskou!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eva en Floor

11 Juni 2007 | Rusland, Moskou

Hoi allemaal!
Wat een berichtjes! Heerlijk om te lezen dat iedereen de site komt bekijken!
En extra foto's! DAARRRR GAAN WE GEBRUIK VAN MAKEN! :)

Vanavond vertrekken we voor een 5 daagse treintrip naar Mongolie.
We hebben van St Petersburg naar Moskou 1 nacht in de trein gezeten en waren behoorlijk brak: geen slaap, kleine kabine, weinig te doen... Dat wordt wat! Ondanks dit hebben we er zo veel zin in! Spannend!
Moskou was voor ons echt een uitdaging. Waar in St Petersburg alles nog te lopen viel, is Moskou is gigantisch groot. Zonder goede kaart, een Russische woordenschat of begrip van de metro red je het hier echt niet...
Dus: snel een (Cyrillische)-kaart aangeschaft, wat Russiche woorden erin geknalt en uren verdwaald in de metro. Op zich niet heel erg aangezien deze metro's net paleisjes zijn en ongeveer per station net zo groot als ons gehele centraal station Utrecht.
Maar nu snappen we 'm! En na wat 'oefenen' met overstappen gaat het helemaal goedkomen.
We hebben onderhand het Kremlin, de winkelstraten, een klooster en een gigantisch groot park met veel dronken mensen (op een maandag) bezocht. We leren beetje bij beetje meer over de geschiedenis van Rusland met Peter de Grote, die overigens voor een Tsjaar wel een heel klein houten huisje had ;)
In Mongolie worden we opgewacht door een heuse Mongoolse. Zij wil ons onderdak aanbieden de dagen daar! Waar internet wel niet goed voor is!
Wij hebben er zin in!
Groetjes!
Eva en Floor

• 12 Juni 2007 - 07:04

Wim En Marianne:

Hoi Hoi,

wat een leuke foto's en jullie zien er, ondanks de vieze voeten, goed uit.
    Leuk dat Hans ook zo geniet van zijn reis. Je ziet het aan z'n koppie. Zijn jullie nu de komende dagen niet te bereiken? Ik heb gehoord van een collega (Erica) dat die treinreis helemaal geweldig was, dus heb goede verwachtingen. Leuk dat jullie bij een Mongoolse kunnen verblijven. Dan zie je echt hoe ze leven en wellicht heeft ze de nodige kennissen die jullie van alles kunnen laten zien. Maar blijf wel altijd je intuïtie volgen. Groetjes aan Hans en laat, zodra het kan, weer iets van jullie horen.

kus Wim en Marianne

• 12 Juni 2007 - 08:07

Kim:

Heej Floor,
    Ziet er gaaf uit allemaal hoor! Leuk om zo mee te lezen! Geniet ervan!
    Liefs Kim

• 12 Juni 2007 - 09:16

Chantal:

Zo te horen hebben jullie het erg naar jullie zin. Leuk om alles te lezen en te horen dat het goed gaat. Go girl!!!!! Enjoy!!!

• 12 Juni 2007 - 11:04

Mark:

Wauw, mooi foto's zeg en goed dat jullie er van genieten!! En ook erg leuk dat jullie bij de inwoners kunnen slapen, zo leer je de cultuur echt kennen!! Maak veel foto's zodat wij mee kunnen blijven genieten..

• 12 Juni 2007 - 11:05

Madeleine:

Hey,

Zou te zien en te horen hebben jullie het helemaal naar jullie zin daar. De foto's zien er echt top uit. Kan me voorstellen als je daar daadwerkelijk bent het er nog indrukwekkender uitziet. Veel plezier verder en leuk om al jullie belevenissen te lezen.

• 12 Juni 2007 - 14:45

Wim:

Hoi meiden,

Ik heb samen met mijn collega's Anett en Gre genoten van jullie foto's. Voor Anett en Gre was het een mooi weerzien want beiden zijn ook in Rusland geweest. De verhalen kwamen allemaal weer naar boven. Veel plezier en sterkte in de trein naar Mongolie. De ultime uitdaging om zoveel mogelijk nationaliteiten te spreken, lijkt me.

• 12 Juni 2007 - 14:59

Rosa:

Hoi Floor en Eva, klinkt goed allemaal! Veel plezier en tot binnenkort maar weer. groetjes, Rosa (Luzac)

• 12 Juni 2007 - 16:49

Laura:

FLOOR JE HAD EEN 8,7 VOOR KUNSTGESCHIEDENIS!!!

• 12 Juni 2007 - 20:59

Marielle:

Hoi, klinkt erg gezellig...
    Leuke voeten ook.
    hoop dat jullie je een beetje vermaken tijdens de treinrit!!!

wees voorzichtig bij de enge mongolen... (die hebben we hier ook, en voor je het weet gooien ze je winkelwagen vol met wc rollen.)
    :-P

veel mooi weer toegewenst,
    groetjes
    Marielle

• 13 Juni 2007 - 09:46

Ellen:

He Eva (en Floor)!
    Hoop dat de treintrip naar Mongolie goed gaat!!

• 13 Juni 2007 - 09:47

Ellen:

He Eva (en Floor)!
    Hoop dat de treintrip naar Mongolie goed gaat!!

• 14 Juni 2007 - 06:47

JE ZUSSJEE DR Dieke:

Nou nou,, wat een avontuur :P:P jammer dat het wel een klein huisje is maar ja dat is niet erg ;) je kan er wel in leven :P:P
    wel je mail bekijken he.. daar heb ik weer wat anders stan :P:P maaar ja.. ik moetnu stoppen.. (ben op school...een biologie presentatie aan het doen.. ) dus ik moet nu stoppe!! iki ben aan de buurd :D:D:D XXXXXxxxxx love yeah

• 14 Juni 2007 - 11:19

Jelle :

Hey

Leuke tijd daar!

Groetjes Jelle

• 15 Juni 2007 - 18:52

Wim En Marianne:

Hoi dames,
    alweer in Siberie! Een dronken rus en mama mongool die jullie verwennen in de trein? Wat treffen jullie het toch weer !
    Nog een paar dagen "afzien" en dan kan de pret weer beginnen. Hoewel,... de treinreis is natuurlijk ook een hele belevenis op zich. Blijf wel alert.(ook voor dronken russen en lieve mama's)
    Fijne reis verder. Kus en hoop snel weer iets van jullie te horen.